görsel: http://www.elisabethhubert.com/wp-content/uploads/2012/02/interaction-designers.png
Öğrenme süreçlerini tasarlarken, uygularken ve
hatta uyguladıktan sonra öğrenme deneyimi son bulmaz, bilakis kazanımlarını
elde etmeye devam eder. Etkili şekilde tasarlanmış öğretim programları ise bu
başarıyı elde etmede kritik bir yol oynamaktadır.
Peki bir öğretim programını etkili hale
getirmek için neler yapılmalıdır?
Öğretim programını tasarlarken her aşamanın
birbiri ile bağlı olduğunu ve birbirine olumlu anlamda katkılar sağladığını göz
önünde bulundurmalıyız.
Özellikle öğrencilerin ilgi, istek, beceri ve
ön öğrenmelerinin farkında olmak bu tasarım sürecinin etkililiği konusunda
önemli bir önkoşuldur.
Tasarım aşamasından sonra uygulama esnasında
da bu verilere aynı hassasiyetle yaklaşılmalı ve öğrenme yolculuğunun canlı ve
dinamik kalması için gerekli geribildirimlerin verilmesi ve biçimlendirici
değerlendirmeden faydalanılması gerekmektedir.
Bunlar ilk bakıldığında yorucu ve zaman alıcı
işler gibi görülse de bu kültürün ve pratikliğin oluşması sonrasında ortaya
çıkacak kazanımları görmek buna değer olduğunu ispatlayan niteliktedir.
İşte bu esnada teknolojiden verimli şekilde
fayda sağlamak bu süreci kolaylaştırmakta ve hızlandırmaktadır.
Eğitimciler olarak bu konuda şanslı olduğumuzu
söylemek mümkün. Son yıllarda gelişen teknolojiler, eğitim alanında da birçok
fırsat yaratmakta ve öğrenme süreçlerinin niteliğini artırıcı zengin olanaklar
sunmaktadır. Biz eğitimcilere düşen ise bu imkanları doğru ve verimli şekilde
analiz etmek ve de öğrenme süreçlerinin içerisine bilinçli olarak dahil
etmektir.
TypeForm.com
Görsel: https://startupvictoria.com.au/assets/coupons/Typeform-Logo-e1b9fa19e1566a7ac99e45cf1e8c89a4.jpg
Mobil uygulama
olarak da kullanma olanağı sunan bu araç benzeri diğer araçlar gibi hızlı ve
kolay bir şekilde veri toplama, geribildirim verme ve bilgi ölçme hizmetleri
sunmaktadır. Burada önemli olan, öğrenme süreçlerini tasarlayan öğretmenin bu
ve bunun gibi araçları sürece nasıl dahil edeceğini ve ne gibi veriler elde
edeceğini iyi bir şekilde planlamasıdır.
Bu araç ile :
h Hedef kitlenizi tanıyabilir
· Bilgileri ölçebilir
· Eğlendirebilir
· Geribildirim verebilir
· Anket yapabilir
· Yarışma düzenleyebilir
·
Derslerinize
zenginlik katabilirsiniz.
Bu
aracı diğerlerinden biraz daha farklı kılan kısmı ise:
·
Kolay arayüzü
·
Akıcı bir uygulama imkanı vermesi
·
Görsellerden faydalandırması
·
Çeşitli soru tipleri sağlaması
·
Hazır taslaklar sunması
·
Girdi analizi vermesi
·
Hızlı şekilde oluşturulması
·
Mobil uygulaması olması
·
Paylaşım kolaylığı
·
Kişiselleştirilebilir olması
Hangi aracı tercih ederseniz
edin öğrenme süreçlerinizi biçimlendirici değerlendirme ve geribildirimlerle
zenginleştirmeyi unutmayın. Teknoloji bir araç olarak sizin hedeflerinize
hizmet etmeye devam eden bir hizmetkar olarak kalmaya devam edecektir.
TYPEFORM’u
denemek ister misiniz?
Lütfen
aşağıdaki linki tıklayınız
Dinçer Demir
@dincherdemir
İlkokul , orta okul ve liseyi doğduğu şehir olan Bartın’da tamamladı. İlkokuldan sonra kazandığı Anadolu Lisesini başarı ile tamamlayan eğitimci, orta okul ve lise yıllarında spor ve tiyatro ile de ilgilendi. Liseden sonra kazandığı, Muğla Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği bölümünü okurken farklı sivil toplum kuruluşlarından çeşitli eğitimler aldı ve verdi. Gerek yerel, gerek ulusal, gerekse de uluslararası eğitimlerde hem katılımcı hem de eğitmen olarak görev aldı. Üniversiteden başarılı bir şekilde yüksek şeref öğrencisi olarak mezun olduktan sonra, uluslararası ve ulusal eğitimler almaya ve vermeye devam eden Dinçer Demir, aldığı eğitmen eğitimleri sayesinde , kendi tasarladığı eğitimleri vermeye devam etmekte. Özellikle eğiticilerin eğitimi konusunda çalışmalar yapan eğitimci, farklı alanlardaki deneyimlerini eğitimlerine yansıtmaktadır.
Katıldığı uluslar arası bazı konferanslarda da konuşmaları ve sunumları vardır. Sosyal Medya ve Eğitim, Sosyal Medya Aracılığı ile Etkinlik Yönetimi, İletişim , Proje yönetimi , Grup dinamikleri gibi eğitimleri veren Dinçer Demir, uzaktan eğitim ile de eğitimler ve sunumlar yapmaktadır.
Pearson Türkiye’nin “ Gelecek Nesil Öğretmen Eğitimi Projesi” kapsamında düzenlediği “ Pearson Master Trainers” eğitimini alarak “Certified Pearson Master Trainer” olmuştur. EğitimTeknolojilerinin eğitime entegrasyonu ve Türkçeleştirilmiş Pearson içeriği olan 21.yy becerileri kazanımını kapsamaktadır.
Halen Bahçeşehir Üniversitesinde Eğitim Teknolojileri ( İngilizce ) alanında yüksek lisans eğitimine devam etmekte ve öğretmenlik mesleğini icra etmenin yanı sıra eğitimler de vermektedir.
No comments:
Post a Comment