Saturday, April 23, 2016

Çocukla Mutfakta



Büyükanne ve büyükbabanın olduğu bir evde büyümek bir çocuk için en güzel hediye diye düşünüyorum. Ben bu şanslı çocuklardan biriydim. Dedemin elimden tutup parka götürdüğü, hiç yorulmadan küçük bisikletimi tutarak bana bisiklet kullanmayı öğrettiği günleri hatırladıkça onu ne kadar çok özlediğim gelir aklıma. Çamlıca gazozu da dedemi hatırlattığı için severim. Yaz öğleden sonralarını, ortancaları...

Bir de babaannemle mutfak maceralarımız vardı. Her hafta sonu mutlaka bir hamurişi yapardı. Unla, hamurla oynamak çok keyifliydi benim için. Mutfakta babaannemin yamağı idim. Hamuru hazırlarken malzemelerini verir, istediğinde eline un dökerdim. Hamur hazır olduğunda, küçük parçalar keser, onları özenle top haline getirirdi. Bana da kendi böreğimi, poğaçamı ya da mantımı yapmak için ayrı bir parça koparırdı. Küçük bir de oklavam vardı. Dedem yapmıştı. Biz babaanne torun hamur açardık. Yani benim oyun hamurum, babaannemin börek hamuruydu. Benim hazırladığım börekler de mutlaka masaya çıkardı ve tadan herkes çok güzel olduğunu söylerdi. Bu yüzden belki mutfağı hep sevdim.

Biz de çocuklarla evden çıkamadığımız günlerde, onları oyalamakta zorlandığım, üstelik de pek çok kriz anında hep mutfağa girdik. Sevimli kurabiye ve muffin kalıpları durumu hep kurtardı. Hamur yoğururken, kurabiyeleri keserken ve piştikten sonra yerken hep mutlu olduk. Aslında o anları birlikte geçirmek mutlu etti bizi ve hep daha sonraya kalacak sımsıcak anılar biriktirdik mutfakta.

Çocuklarınızla kolayca yapabileceğiniz, bizim hala çok sık yapıp tükettiğimiz bir kurabiye tarifini paylaşmak istiyorum.



Vanilyalı Kurabiye

Malzeme:
125 gram margarin veya tereyağı
75 gr toz şeker (isterseniz pudra şekeri de kullanabilirsiniz)
225 gr un
2 yemek kaşığı su
1 çay kaşığı vanilya

Yapılışı

Yağ ve şekeri çırpın. Un, su ve vanilyayı ekleyip hamuru yoğurun. Buzdolabında yarım saat bekletin. Merdane ile açın ve istediğiniz kalıplarla kesip şekil verin. Önceden ısıtılmış fırında (180 derece-turbo) 15 dakika ( ya da hafif pembeleşinceye kadar) pişirin.
Not: Bizimkiler küçük bir kaseye 2 kaşık nutella koyup, kurabiyeyi batırarak yemeyi çok severdi.

Afiyet olsun :)




No comments:

Post a Comment