Tüm TEOG öğrencileri (kendi deyimleriyle teog mağdurları) ve
onların velileri şu andan itibaren akıllarından o kocaman soruyu atamıyorlar;
“TEOG sınavında başarılı olabilecek miyiz?”
Bu kocaman endişenin altında saklı bazı nedenleri görmezden
gelmemeliyiz.
Aslında tek cümlelik bu endişe veren soru, satır aralarında
cevapsızlığa mahkûm edilmiş fikirleri anlatıyor;
·
Çocuğum, emeğinin karşılığını alabilecek mi?
(Veli)
·
Çocuğum gelecekte iyi bir eğitim alabilecek mi?
(Veli)
·
Çocuğum sınavda özgüvenini kaybedecek mi? (Veli)
·
Çocuğum adil bir sınava mı girecek? (Veli)
·
Beni değerlendirirlerken özelliklerimi dikkate
alacaklar mı? (Teog Mağduru)
·
Adil bir şekilde mi değerlendirileceğim? (Teog
Mağduru)
·
Sınavdaki sorular bize söylenen konular dışından
gelir mi? (Teog Mağduru)
·
İmkanlarımız farklı olan öğrencilerle aynı
sınava girmek beni başarısız yapar mı? (Teog Mağduru)
·
Başarabilecek miyim? (Teog Mağduru)
·
Kopya ya da soru çalınması sorunları olur mu ki?
(Teog Mağduru)
·
Ya başaramazsam? (Teog Mağduru)
Tüm bu soruların gerekçeleri mevcut. Hangisine haksız
diyebilirsiniz?
Elbette bunları söylerken sınavın sorumluluklarını yerine
getirmeden salt şikayetçi tutumları bu tartışmanın merkezine koymak istemiyorum
ama bu soruların oluşmasına sebep olan gerekçelere de yokmuş gibi davranamayız.
Gençlik bizim geleceğimiz ise, onların başarısız olması
koşulunda onlar bu durumla yalnız başlarına bırakılmamalılar. Halihazırda
yaşanan bu olumsuz durumda, onların kazanılacağı bir başka öneri oluşturulmalı ya
da sınavın niteliği artırılmalıdır.
OKS, SBS ve niceleri… Neden değiştiler. Neden yenileri
geliyor? Öncekiler başarısızdı da mı TEOG geldi? Eğer öyleyse, kendilerine
mağdur demekte haklı olan bu öğrenciler, yeni mağduriyetlerle karşı karşıya kalmıyorlar
mı?
İşte bu nedenle, en
büyük SINAV aslında öğrencilere değil. En büyük sınav, SINAVIN ta
kendisine. Bakalım o başarılı olacak ve
geleceğimiz dediğimiz öğrencilerin umutlarını yeşertecek mi?
Peki ya aksi durumda? Kaybeden kesinlikle öğrenciler
olmayacak öncelikle! Çünkü öğrenciler gittikleri herhangi bir lisede de
hayallerine ulaşabilecekleri bir üniversiteyi kazanabilirler. Belki biraz daha
zorlu olabilir ya da birkaç saat daha fazla çalışmak gerekebilir ama inanıyorum
ki isterlerse bunu başarabilirler.
Oysaki TEOG! O başaramazsa! Kaybettiklerini
kazanabilir mi? Kırdığı umutları kazanabilir ya da yıktığı düşleri yeşertebilir
mi tekrar? Peki, Güven ve adalet hissini kaybederse, yerine inşası ne kadar
sürer.
O nedenle, gençler siz sınava girin ve elinizden geleni
yapın. Hayallerinize sıkıca bağlı iseniz, sonunda ona bir şekilde
ulaşacaksınız!
Asıl sınav TEOG’un… Şimdi o düşünsün!
Dinçer Demir
İlkokul , orta okul ve liseyi doğduğu şehir olan Bartın’da tamamladı. İlkokuldan sonra kazandığı Anadolu Lisesini başarı ile tamamlayan eğitimci, orta okul ve lise yıllarında spor ve tiyatro ile de ilgilendi. Liseden sonra kazandığı, Muğla Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği bölümünü okurken farklı sivil toplum kuruluşlarından çeşitli eğitimler aldı ve verdi. Gerek yerel, gerek ulusal, gerekse de uluslararası eğitimlerde hem katılımcı hem de eğitmen olarak görev aldı. Üniversiteden başarılı bir şekilde yüksek şeref öğrencisi olarak mezun olduktan sonra, uluslararası ve ulusal eğitimler almaya ve vermeye devam eden Dinçer Demir, aldığı eğitmen eğitimleri sayesinde , kendi tasarladığı eğitimleri vermeye devam etmekte. Özellikle eğiticilerin eğitimi konusunda çalışmalar yapan eğitimci, farklı alanlardaki deneyimlerini eğitimlerine yansıtmaktadır.
Katıldığı uluslar arası bazı konferanslarda da konuşmaları ve sunumları vardır. Sosyal Medya ve Eğitim, Sosyal Medya Aracılığı ile Etkinlik Yönetimi, İletişim , Proje yönetimi , Grup dinamikleri gibi eğitimleri veren Dinçer Demir, uzaktan eğitim ile de eğitimler ve sunumlar yapmaktadır.
Pearson Türkiye’nin “ Gelecek Nesil Öğretmen Eğitimi Projesi” kapsamında düzenlediği “ Pearson Master Trainers” eğitimini alarak “Certified Pearson Master Trainer” olmuştur. EğitimTeknolojilerinin eğitime entegrasyonu ve Türkçeleştirilmiş Pearson içeriği olan 21.yy becerileri kazanımını kapsamaktadır.
Halen Bahçeşehir Üniversitesinde Eğitim Teknolojileri ( İngilizce ) alanında yüksek lisans eğitimine devam etmekte ve öğretmenlik mesleğini icra etmenin yanı sıra eğitimler de vermektedir.
No comments:
Post a Comment