Saturday, April 30, 2016

Kitap ve Kahve, Maeve Binchy ve Ben



İlkokul 2. sınıftan beri düzenli kitap okuyan biri olarak, çocukları büyütürken roman okuyamamak beni en rahatsız eden şey oldu. Sadece çocuk büyütmek ile ilgili kitapları taramak, aktivite  aramak romanlarımın yerini almıştı ve ben okuyamadığım için suçluluk duyuyordum.

O dönemlerde Maeve Binchy’yi fark ettim. Çok okunanları okumama huyum olduğundan, elim o günlerde kitapçı raflarının en çok satan kitaplarından olan İtalyanca Aşk Başkadır’ı okumaya gitmiyordu ama bir öğrencim kitap sunumunda Evening Class’ı yapınca, benim de Maeve Binchy’li günlerim başladı.

Kolay okunduğu, günlük hayattan tanıyabileceğiniz karakterlerle dolu olduğu için sevdim. Bir de Pandora ve Remzi Kitabevin’de çevirilerinden önce İngilizce asıllarını da bulunca, Dublin sokakları İstanbul sokaklarına karıştı. Her romanda bir önceki karakterle karşılaşmak ise tanıdıklık hissi vermenin ötesinde, karakterlerin gerçekten yaşadığına ikna ediyordu okuyucuyu. Artık ben de Maeve Binchy’nin bir sonraki kitabını bekleyenlerden olmuştum. Ölümü yalnız beni değil, eşimi de üzdü, ‘Şimdi ne yapacaksın?’ dediğini hatırlıyorum.

Yeni başlayanlar için önerim ilk yazılan roman sırası ile okumaları. Böyle yapınca diğer kitapları okumak daha keyifli oluyor, restoranın kasasındaki kadın, kurs öğretmeni, ikizler, hepsi kendi hikayesi ile gelip mutfak masanızda kahvenize eşlik ediyor. Fakat siz ‘ben öyle seri falan okumam’, bir kitabı bana yeter diyorsanız istediğiniz bir kitabı seçebilirsiniz. Ben en çok ‘Echoes’u sevmiştim, sanırım o da çevrildi. 


E şimdi dumanı tütün sıcak bir kahve ve iyi bir kitap güzel gider sanırım. İyi okumalar.

Kitapları ve daha fazlası için maevebinchy.com'u ziyaret edebilirsiniz.
Yazarla ilgili kısa bilgi ve Türkçeye çevrilen kitapları için de Vikipedi'ye bir göz atabilirsiniz. 

No comments:

Post a Comment